Thursday, December 22, 2011

Whoopie Pie Anyone?

Another new project in the kitchen - whoopie pie.  I read about it recently and I thought why not giving it a try after looking at the recipe.  The texture and taste is like a cake.  Campuran dititiskan macam nak buat macaroon tapi besar la sikit (part saiz ni boleh buat ikut suka hati je pun).  Dah bakar, biarkan sejuk lepas tu letak krim dan lapiskan macam dalam gambar tu, macam nak buat macaroon la jugak tu. 
Krim tu macam nak buat buttercream - butter dan gula icing serta perisa.  Cuma kali ni Ilin kurangkan gula sebab tak nak manis sangat.  Food critics kat dalam rumah Ilin ni kata sedap.  So boleh la dimasukkan dalam senarai produk untuk tahun depan.